Brandy Design
  • Case studies
  • Portfolio
  • O nas
  • Fundacja BrandyLab

Korbo

Rebranding i Opakowania

Korbo

Rebranding Korbo

Korbo to innowacyjne klocki dla dzieci oparte na mechanizmie koła zębatego. Blisko 4 lata temu zostały opracowane przez polską firmę Remi i wprowadzone na rynek zabawkarski. Są dostępne w ofercie detalicznej i edukacyjnej. Pojawiły się w blisko 20 krajach, na 3 kontynentach. W 2016 roku Korbo dostało polską nagrodę Zabawki Roku.
Czas ten pozwolił zebrać firmie niezbędne dane do decyzji o rebrandingu i dzięki temu wykorzystaniu premii wynikającej z ciekawości nowością. Podstawowym założeniem dla rebrandingu było wypracowanie konsekwentnego i nowoczesnego języka marki, który zwiększyłby zaufanie i atrakcyjność produktów w oczach międzynarodowych konsumentów - i małych i dużych.
Jako Brandy Design zostaliśmy zaproszeni do przeanalizowania produktów pod kątem wzornictwa, komunikacji oraz pozycjonowania. Efektem tej pracy stał się strategiczny dokument audytu - podstawa do rebrandingu, - który wskazał kierunki dla rozwoju produktów i wyznaczył nowe pozycjonowanie oraz podstawy dla języka komunikacji. Nasi projektanci stworzyli od podstaw nowy wizerunek klocków Korbo, dając impulsy do rozwoju firmie i ich działowi odpowiedzialnemu za projektowanie samych zestawów.

Rebranding

Rebranding

W efekcie rebrandingu powstała marka z nowym potencjałem i międzynarodowym wizerunkiem, podkreślanym poprzez zróżnicowanie kulturowe i rasowe dzieciaków uśmiechających się z opakowań. Efektowna i energetyczna kolorystyka opakowań została oczyszczona ze zbędnych informacji i graficznych bajerów, zgodnie z tendencją jaką widać wśród europejskich producentów zabawek edukacyjnych.
W trakcie prac kreatywnych korzystaliśmy z uwag najważniejszych odbiorców: dzieci oraz ich rodziców. Naczelną zasadą było dla nas ułatwienie zrozumienie tego czym, klocki Korbo są i jaką zabawę poprzez ruch kolejnych kół zębatych oferują.  
Bliska współpraca z producentem zaowocowała stworzeniem konsekwentnego systemu graficznego, którego płaszczyzną są nowe formy opakowań - szersze, bardziej przyjazne w odbiorze, użyciu i czytaniu.

 

System

System

System został oparty na przyjaznych kolorach, zaczerpniętych z samych klocków (te również uległy aktualizacji, zyskały na intensywności i zróżnicowaniu), wyraźnej informacji i atrakcyjnych demach zestawów. Każdy z boków bryły opakowania ma coś do pokazania i opowiedzenia, dzięki czemu mogą być one w różny sposób, w zależności od warunków sklepowych prezentowane. Na uwagę zasługuje tutaj boczna ściana z wielobarwnym kolażem z klocków Korbo oraz powierzchnia górna z przeskalowanym demem koła zębatego z KORBą. Tym samym każde opakowanie, stwarza intensywną obietnicę spełnienia dobrej zabawy.

Wielką przyjemnością tej pracy, było kompletne działanie od etapu audytu poprzez sprawdzenie potencjału klocków Korbo, aż do znalezienie odpowiedniej dla nich formy.

Wskazówką dla zrozumienia potencjału marki KORBO był uzyskany na wstępie prac insight od Klienta, że klocki są  super hitem w niemieckich przedszkolach.

Nowa odsłona klocków KORBO miała swoją światową premierę na największych największych targach zabawkarskich na świecie - Spielwarenmesse (Norymberskie Targi Zabawek) w Norymberdze w 2019 roku. Z tej okazji, dla marki KORBO zaprojektowaliśmy również nowe stoisko.
Po blisko roku od premiery klocki KORBO sprzedawane są na wielu wymagających rynkach tj.: Hongkong, Indie, Hiszpania, Niemcy, Francja. Służą między innymi do rozwoju metodyki pracy w systemie STEM oraz wczesnej nauki programowania.


Przejdź do projektu w Portfolio przejdź
Octim
Następne Case Study: Octim
Wojska Polskiego 3 / 4 Warszawa recepcja@brandy.pl

© Brandy 2025

Brandy Design
  • Case studies
  • Portfolio
  • O nas
  • Fundacja BrandyLab