Octim to jedna z wielu firm w Polsce, która swoją długą historią spina trzy polskie rzeczywistości. Działalność skupioną na produkcji octu jabłkowego i musztardy rozpoczęła jeszcze w latach głębokiego PRLu, przeszła transformację i dalej jako firma rodzinna kontynuuje działalność już na rynkach Unii Europejskiej.
Nasze spotkanie z Octimem nastąpiło w 2014 roku za sprawą projektu realizowanego ze środków unijnych, którego celem było wprowadzenie rozwiązań z zakresu wzornictwa. Przeprowadzony audyt wskazywał wiele obszarów do pracy: od zmian w logo, przez przeprojektowanie całego portfolio, po zmiany w materiałach B2B i stronie internetowej. Jednakże największa praca jaką należało wykonać wiązała się z tym, co design jest w stanie zawrzeć na poziomie emocjonalnego przekazu, wydobyć unikatową opowieść o organizacji, miejscu i produktach.
Potrzebna była zmiana podejścia, w gruncie rzeczy tak powszechna dla polskich firm rodzinnych, które przez pokolenia budowały swoją pozycję poprzez rzetelną produkcję i dostosowywanie się do narzucanych reguł rynku. Mało, która z takich firm, patrzy z dumą na swoją historię, swoje dokonania i zebraną wiedzę na temat produktów. A to w inale wiele zmienia i może stać się podstawą strategii marki.