Brandy Design
  • Case studies
  • Portfolio
  • O nas
  • Fundacja BrandyLab

Opakowanie dla Single Malt J.A.Baczewski

Branding i Opakowania

Opakowanie dla Single Malt J.A.Baczewski

Jest niewiele polskich marek, dających tyle wyzwań projektantom, co J.A. Baczewski. Najbardziej wymagającym z nich i najnowszym w naszym dorobku, jest kolejny krok w rozwoju whisky Baczewski, czyli projekt opakowania dla Whisky Single Malt. Ośmioletnia whisky Single Malt dojrzewała w dębowych beczkach po winie i została rozlana w limitowanej edycji, nieco ponad 10 tysięcy butelek.

 

 

 

 

Podejście

Podejście

Przystępując do tego zadania, było oczywiste, że będziemy dalej czerpać z przebogatej ikonografii marki, by oddać jej ponadczasowy charakter a zarazem stworzyć opakowanie współczesne, będące naturalną konsekwencją dotychczas wytyczonej drogi, którą rozpoczęliśmy wraz z rebrandingiem J.A. Baczewski whisky.
    Minimalistyczna, wręcz aptekarska etykieta na butelce zostały dostarczone przez klienta, który zadbał na tym etapie, by nawiązać formą również butelki do historycznej pierwszej whisky przygotowanej przez Baczewskiego ponad 100 lat temu. Kolorystyka marki, tak charakterystyczna dla świata whisky, ustaliła się już w tonacji miedzi, złota i czerni, stąd wybór tych kolorów jako podstawowych dla projektu opakowania.

Historia

Historia

Z zewnątrz pudełko w kształcie prostopadłościanu zostało pokryte matową czernią z imitacją naklejonej białej opaski z typografią z etykiety na butelce. Detalem przełamującym mat jest błyskający miedziany sygnet JAB, umieszczony u podstawy frontu opakowania.
By podkreślić wyjątkowość produktu, zdecydowaliśmy się na rozwinięcie samej historii marki. Literalnie z pomocą przyszła nam sama forma projektowanego kartonika - składająca się z trzech części otwierana okładka - pozwala na wzbudzenie emocji związanych z samym unboxingiem, ale również na dłuższe zatrzymanie odbiorcy.

 

Wnętrze

Wnętrze

W tym projekcie to właśnie wnętrze, tak jak samo smakowanie whisky, daje pełnię możliwości poznania jakości. Na miedzianym podkładzie stworzyliśmy ilustrowaną kronikę podstawowych faktów z historii marki dowodzących, że tak wymagający produkt jak whisky single malt, odpowiada mistrzowskiej historii rodziny Baczewskich i jest kontynuacją wytyczonej drogi. Przygotowane jako sitodruki czerwone ryciny znajdujące się w tle opakowania, dają również wgląd w dawne marketingowe formy, pełne aforyzmów, wierszyków i humoru, łączonych z równie skrótowym, anegdotycznym rysunkiem. Wyciągnięcie ich z archiwów Baczewskiego jest też ukłonem dzisiejszych projektantów w stronę przeszłych twórców.

 

Przygotowanie samego opakowania stanowiło nie lada wyzwanie drukarskie i introligatorskie. Kluczowe było utrzymanie odpowiedniego natężenia czerni i czerwieni na miedzianym podkładzie, a także odpowiednio precyzyjna introligatornia umiejąca spasować awers i rewers pudelka zamykanego magnesikiem. Dlatego też partnerem w tym projekcie od strony druku była międzynarodowa firma Altavia, która jako jedyna była w stanie przełożyć w pełni zaakceptowany koncept na druk.


Przejdź do projektu w Portfolio przejdź
Bona z Łomży
Następne Case Study: Bona z Łomży
Wojska Polskiego 3 / 4 Warszawa recepcja@brandy.pl

© Brandy 2025

Brandy Design
  • Case studies
  • Portfolio
  • O nas
  • Fundacja BrandyLab