Brandy Design
  • Case studies
  • Portfolio
  • O nas
  • Fundacja BrandyLab

Bona z Łomży

Rebranding i Opakowania

Bona z Łomży

BONA z Łomży to firma rodzinna. Od ponad 30 lat zajmuje się przetwórstwem i produkcją sosów, majonezów i dań gotowych. Pomimo silnej obecności w regionie, nie miała dotąd okazji inwestowania w design a tym bardziej kreowania swojego wizerunku. Jak wiele innych, małych i średnich firm na rynku spożywczym, BONA skupiona była na rozwoju infrastruktury oraz wykorzystaniu parku maszynowego i know-how by dostarczać także produkty dla private labels. Nowe produkty oraz zmiany na rynku spowodowane pandemią dały impuls do pracy nad brandingiem. W Brandy Design często pracujemy z firmami, które po raz pierwszy sięgają po design i przyglądają się z zewnątrz swojej ofercie. Szybko zrozumieliśmy, że zmiany wprowadzać trzeba ostrożnie, krok po kroku, ponieważ w ich trakcie odkrywany jest dopiero potencjał i wewnętrzne przekonania Klienta.

Nasze podejście

Nasze podejście

Po analizie sytuacji, działania rozpoczęliśmy od nowego segmentu produktów, czyli Bona Vegan, wegańskiej linii majonezów. Ten pilotażowy projekt, przyniósł Klientowi nagrody (Best Vegan 2021) i możliwość zebrania pozytywnego feedbacku na temat pierwszych zmian wizerunku portfolio. Sam projekt, którego zadaniem było przedstawienie BONY konsumentom i handlowcom poszukującym roślinnych zamienników, stał się okazją do wstępnej definicji kodów graficznych dla marki. Wśród nich znalazły się: obietnica czytelności i koloru. Było to istotne ze względu na pozycjonowanie wegańskiej nowości wśród szerokiego grona konsumentów, raczej gotowych nazwać się flexi niż hard core vegan.

 

Nowe opakowania

Nowe opakowania

Warzywa kuszą nas kolorami i bogactwem form, dlatego eksponowanie barw stało się jednym z podstawowych wyróżników BONY. Dotychczasowe opakowania, choć pełne ozdobników, ginęły na półkach i nie dodawały wartości produktom. Nowe wytyczne dla marki, przełożyliśmy na design całości podstawowego portfolio marki Bona. Kolejne zmiany musiały być spójne z już dokonanymi by całe portfolio marki pozostało konsekwentne i łatwo rozpoznawalne dla konsumentów. Redesignowi uległy majonezy, sosy i dania gotowe.

W efekcie wprowadzonych zmian, Bona może działać z pełną synergią rozwijając dystrybucję i działania handlowe, dzięki którym częściej będziemy widzieć jej produkty na półkach poza regionem Warmii i Mazur.

 

Nowe opakowania
Nowe opakowania
Nowe opakowania
Nowe opakowania
Nowe opakowania

Żelki to siła koloru
Następne Case Study: Żelki to siła koloru
Wojska Polskiego 3 / 4 Warszawa recepcja@brandy.pl

© Brandy 2025

Brandy Design
  • Case studies
  • Portfolio
  • O nas
  • Fundacja BrandyLab