Brandy Design
  • Case studies
  • Portfolio
  • O nas
  • Fundacja BrandyLab

Day Up

Branding i Opakowania

Day Up

Day up to pomysł na produkt firmy Arteta, który pierwotnie zrodził się jako ciekawa strategia czegoś, jeszcze nie nazwanego, co nie będzie miało swojego konkretnego ustalonego miejsca na półce. Na podobieństwo alejek na nowym osiedlu nie wyznaczanych przez architektów a pozostawionych codziennej praktyce, miejsce jego miało być stopniowo definiowane przez samych konsumentów. Wiadomo tylko było, że jest to produkt zastępujący drugie śniadanie młodym, zabieganym, aspirującym, w szczególności kobietom..

Naming

Naming

Takie pozycjonowanie wymusiło także charakter nazwy. Wśród pierwszych pomysłów były Day go, Hi day, a nawet Yes, Morning!. Ostatecznie klient wybrał nazwę Day up. Stworzyliśmy do tego logotyp; lekki, uniwersalny, nowoczesny i rozpoczęliśmy prace projektowe nad opakowaniem.

Trudności

Trudności

Sam produkt, ukryty w białym opakowaniu nie wyglądał zbyt apetycznie i miał być właściwie nie oglądany przez konsumentów. Problemem był też kształt i możliwości technologii zadruku poucha, dziś już raczej zabawne. Drukarnie nie radziły sobie z pokryciem wzoru owoców na spad, wymuszając w pierwotnych wersjach 4 mm białego marginesu, co z kolei psuło nam bardzo koncepcję graficzną. Miała ona bowiem wszelkimi sposobami sugerować lekkość, zdrowie i nowoczesność. Potrzebne było dużo bieli i bardzo apetycznych owoców.

Udało się wreszcie pokonać wszelkie trudności i Day Up wylądował na pólkach w największych sieciach dyskontów, przy kasach, w kioskach a nawet w samolotach Wizzair i LOT. Został natychmiast i bezwarunkowo zaakceptowany, głównie przez kobiety, znajdując swoje miejsce w torebkach i szybko stał się zdrowym przebojem.

Day Up Pearls

Day Up Pearls

Stąd wprowadzenie na rynek kolejnych line extensions - Day up Pearls, spójnych z wypracowanym przez nas językiem wizerunkowym marki. Linia zdrowych, płynnych przekąsek bazujących na mleku kokosowym oraz perełkach tapioki występuje w trzech wariacjach smakowych. Trzymając się konwencji wcześniejszego projektu, zachowaliśmy przejrzysty layout nawiązujący do clean label, bez sztucznych dodatków. Na dole każdego opakowania widnieje orzech kokosa na tle kuleczek tapioki. Lekkości dodawała stonowana jasna kolorystyka.

Batony

Batony

Następną  propozycja Artety na zdrową oraz lekką przekąskę stały się zamknięte w przejrzystym i prostym opakowaniu owoce, zboża w formie batona, z jogurtem.

 

Baton wyróżniał się spośród konkurencji sposobem produkcji na surowo, co pozwalało na zachowanie wszystkich walorów odżywczych w tym żywych kultur bakterii zawartych w jogurcie, a także brakiem cukru. Projekt opakowania ściśle nawiązuje do klarownego i prostej kompozycji składnikowej produktu. Zawiera stonowaną naturalną kolorystykę, wizerunek smakowitej zawartości i stanowiący atut krótki skład produktu.

Day up rozwija się do dziś zajmując coraz większą część rynku przekąsek ready to go i stałą się częścią masowej kultury korporacyjnej. Wraz z jego sukcesem, powstały kolejne konkurencyjne marki korzystające z wypracowanego pozycjonowania - nowoczesnej, zdrowej przekąski na bazie owoców i jogurtu.


Przejdź do projektu w Portfolio przejdź
Korbo
Następne Case Study: Korbo
Wojska Polskiego 3 / 4 Warszawa recepcja@brandy.pl

© Brandy 2025

Brandy Design
  • Case studies
  • Portfolio
  • O nas
  • Fundacja BrandyLab