O Fundacji

Powstała w 2019 roku z inicjatywy Brandy Design organizacja skupia się na upowszechnianiu wzornictwa jako strategicznego elementu działalności biznesowej, organizacji non-profit oraz instytucji sektora publicznego. Główny obszar działań Fundacji BrandyLab dotyczy edukacji w tym zakresie, a w szczególności wskazywania istotnych obszarów zmian zachodzących na styku wielu dziedzin życia gospodarczego, ujętych jako zrównoważony rozwój.
Fundacja BrandyLab realizuje zadania eksperckie poprzez: analizy, wykłady, warsztaty, publikacje oraz tworzenie zespołów R&D zgodnie z potrzebą partnerów. Jednym z projektów Fundacji BrandyLab jest stworzenie w 2020 roku suplementu Ziemianie Projektują! do raportu Ziemianie Atakują!. Ten szczególny dokument, który za sprawą Kantar Polska i ekspertów klimatycznych ukazał się w 2019 roku to pierwsze podsumowanie stanu wiedzy i świadomości polskiego społeczeństwa na temat zagrożeń klimatycznych i strategii postępowania z nimi. Darmowy, realizowany na próbie ponad 4000 Polaków raport wskazał niezbicie powagę zagadnień dla opinii publicznej.

Suplement Ziemianie Projektują jest przekrojowym zestawem przykładów działań dotyczących redukcji i zastąpienia między innymi plastiku w opakowaniach. Powstał we współpracy z: Kantar Polska, Lata Dwudzieste, Centrum Prawa Żywnośniowego oraz UNGC Polska.
Więcej na temat raportu

Fundacja jest częścią inicjatywy eksperckiej Food 2050 zrzeszającej podmioty działające strategicznie w zakresie nowych inicjatyw na rynku żywności. Więcej na temat inicjatywy food2050

 

 

Design wspiera  sklepy i punkty usługowe w walce z COVID - 19 

Covid-19, zdemolował naszą codzienność. W nowej normalności, w której podstawowe reguły higieny, stanowią jednocześnie podstawową ochronę bezpieczeństwa dla siebie i innych, istotna jest komunikacja. Chaos zmian, medialnych doniesień i życie w przestrachu, nakłada się na praktykę dnia codziennego, w której, często pozostajemy zdani na samodzielnie wypracowywane rozwiązania.

Teraz, gdy podstawowe reguły sanitarne jak obowiązek chodzenia w maseczkach, ograniczenia osób w sklepach, stały się już normą, chcemy pomóc w ich sprawnej implementacji. Dlatego też, dla wszyskich, zwłaszcza małych, sklepów czy punktów usługowych stworzyliśmy prosty i czytelny darmowy zestaw obowiązkowych komunikatów. 

„Zauważyliśmy, że większość punktów tworzy swoje pospiesznie napisane, w efekcie nieczytelne znaki informujące o obostrzeniach. Teraz kiedy sklepy na nowo się otwierają, taka czytelność jest niezwykle potrzebna - tworzy standard. Skądinąd wiemy, że każdy znak, tak jak i szyld przydrożny, może być elementem kultury wizualnej, w której wszyscy żyjemy. Czym są znaki lepiej zaprojektowane, przemyślane, tym więcej porządku i, tak istotnego dzisiaj, poczucia bezpieczeństwa wprowadzają” - mówi prezes fundacji Brandy Lab, prof. ASP dr hab Maciej Konopka.