Brandy Design
  • Case studies
  • Portfolio
  • O nas
  • Fundacja BrandyLab

WK DZIK

Rebranding

WK DZIK

W brandingu najlepsze historie to te, prawdziwe. Mają łatwość przekazywania pasjii autentyczności związanej z marką. Zwykle też kryje się za takimi historiami grupa osób, które nie zaczynały od marzeń o ładzie korporacyjnym, tylko piwnicy, garażu.

Początki

Początki

Chłopaki z DZIKA vel Warszawski Koks, mieli właśnie do opowiedzenia taką historię. A nawet zdjęcia pierwszej piwnicznej siłowni, którą zakładali. Gdy zaczynali, jeszcze jako nastolatki, ich głównym pragnieniem było ćwiczyć, pakować,  robić to zdrowo i dzielić się wiedzą z innymi. W czasach, gdy YouTube dopiero raczkował, Owca, Ponczek, Saker i Robur zaczynali uczyć, jak prawidłowo budować masę. W krótkim czasie zawojowali internety i dziś są już miejską legendą, a ich pasja przekształciła się w wielokanałowe przedsiębiorstwo, produkujące suplementy, odzież oraz bogaty content video. Sukces rodził jednak wiele pytań, np. jak sprawić, by marka działała sprawniej, łączyła pasjonatów, fanów oraz dała się łatwiej zarządzać przy tak wielu wyzwaniach? Zwłaszcza, że DZIKI stali się idolami dla pokolenia już nie swoich rówieśników, ale przede wszystkim dla młodszych osób, które są znacznie bardziej skłonne do szukania i porównywania marek z tego samego obszaru rynku.

Audyt

Audyt

Dlatego też Brandy Design zostało zaangażowane do przyjrzenia się bliżej i tym, słabszym i tym nomen omen mocnym stronom DZIKA. Nasza analiza, skupiona na zrozumieniu grup docelowych, jak i kompetencji marki, zsumowana została w specjalnym audycie gdzie wskazaliśmy jak wiele emocji ma w sobie marka DZIK, która może się pochwalić autentyczną, blokerską historią, godną Vansów i innych brandów stworzonych z pasji.
Wyzwaniem było doprowadzenie do większej czytelności i zespolenie historii nieformalnej grupy Warszawski Koks z historią powstania marki. Najlepszą drogą okazało się odwołanie się do nazewnictwa klubów sportowych, których nazwy często składały się z inicjałów i pełnych słów. Tak powstał WK DZIK.

Logo

Logo

Wraz z nową nazwą WK DZIK koniecznością stało się stworzenie nowego logo, mogącego komunikować i wzmacniać markę przez wprowadzenie uporządkowanego sposobu zapisu i aplikowania na wszelkie produkty. Do czasu wdrożenia naszego nowego znaku, DZIK funkcjonował bowiem w bardzo wielu formach. Przez tą zmienność był też często podrabiany, niewidoczny i pozbawiony autonomii. W nowej kreacji znaku istotne było zawarcie zwierzęcej siły, echa geometrii blokowisk, stylistyki szablonu oraz nawiązanie do dotychczasowego znaku w jego prostszych wariantach.

Efekt?

Efekt?

Już po pierwszych tygodniach od wdrożenia, przyjmowany z lękiem przez Klienta nowy znak, stał się absolutnym numer jeden u fanów. Koszulki z nowym logo zyskały status bestsellera, a niektórzy z najaktywniejszych followersów, umieścili znak w swoich mieszkaniach na ścianie.

Istotnym elementem tej złożonej pracy było również uporządkowanie kwestii kanałów w social media, nadanie im nowej architektury znaków oraz przypisanie na nowo funkcji. Duża aktywność chłopaków, wymagała uproszczenia hierarchii komunikacyjnej. Marka WK DZIK stała się priorytetowa i wspólna dla wszystkich związanych z nią działań.

Produkty - koncepty

Wiele z naszych zadań przyjęło charakter wizji oraz inspiracji dla dalszego rozwoju. Dlatego też w zgodzie z wypracowaną, wieloetapową strategią, opracowaliśmy layouty na poszczególne produkty, tak by w niedalekiej przyszłości, żartobliwe, często zahaczające o parodię znanych znaków, dobra zyskały na profesjonalizacji i jakości premium. Humorystyczny ton istniejących opakowań pozostał, ale zyskał dzięki szerszemu kontekstowi designu, nawiązania do animacji spod znaków Looney Toons. Prognozując dalszy, dynamiczny rozwój WK DZIK zaproponowaliśmy nowy system nawigacji po kategoriach produktowych, tak by półka ich e-sklepu była bardziej czytelna. Dodatkowo nasze prace projektowe pozwoliły na szerokie zmapowanie pól rozwoju i styku z ich grupami docelowymi oraz przeprojektowanie warsztatowo wewnętrzną organizację procesów decyzyjnych.

Story

Story

Najlepsze w tej historii jeszcze przed Owcą, Ponczkiem, Sakerem i Roburem. Odkryliśmy dla nich ich własne story, które czeka na szerokie opowiedzenie. Pierwszym krokiem tych zmian, było wprowadzenie nowej struktury oraz nowej nazwy, i logo.

Story

Przejdź do projektu w Portfolio przejdź
Wahapahapa
Następne Case Study: Wahapahapa
Wojska Polskiego 3 / 4 Warszawa recepcja@brandy.pl

© Brandy 2025

Brandy Design
  • Case studies
  • Portfolio
  • O nas
  • Fundacja BrandyLab