Opakowania herbat ziołowych Irving

Spożywcze

ZIOŁA Z POLSKI i OWOCOWY OGRÓD to dwie marki producenta herbat Irving, których projekty opakowań zostały zlecone Brandy. Nowość w ofercie miała na celu odświeżenie wizerunku firmy i umocnienie jej pozycji na rynku. W pierwszej kolejności asortyment producenta poszerzył się o herbaty z gatunku naparów ziołowych. Wymagały one wyjątkowego, wyróżniającego je od reszty produktów Irving opakowania. Projekty postanowiliśmy oprzeć na prostej kolorystyce i przestrzennej, czytelnej kompozycji. W serii czterech produktów marki ZIOŁA Z POLSKI uwydatniliśmy na białym tle skład poszczególnych herbat – liście melisy, pokrzywy, mięty i kwiaty rumianka. Taki design opakowania sprawia, że od razu skutecznie komunikuje ono charakter produktu i przykuwa wzrok. Użyta w logotypie czcionka kojarzy się z kolei ze staranną kaligrafią. Tym samym wskazuje ona na długą tradycję zielarską, przez co wzbudza zaufanie konsumenta, a może nawet nostalgię za babcinymi sposobami na zdrowie. W nazwach ziół również wykorzystaliśmy font imitujący odręczne, lecz już mniej formalne pismo, odwołujące się do ciepłej domowości.

Projektowanie opakowań dla marki OWOCOWY OGRÓD miało podobny charakter. Tu również używając białego tła wyeksponowaliśmy składniki herbat. Soczyste owoce, aromatyczne zioła i przyprawy tworzą apetyczne kompozycje, stanowiące zarazem ramy dla reszty elementów graficznych. W logotypie i nazwach poszczególnych smaków powtórzony został schemat zastosowany w marce ZIOŁA Z POLSKI. Projekt opakowania wyróżnia się natomiast wytłoczonym na frontowej ścianie za pomocą pisma Braille’a oznaczeniem, czyniąc z Irvinga pierwszą w Polsce firmę spożywczą stosującą taki zapis.