Nazwa powstała na skutek długiego procesu badawczego i adaptacyjnego marki. Jest to poniekąd rebranding, gdyż projekt ten rozpocząl się w 2007 roku pod nazwą DOBRE RZECZY. Pierwotnie narodzil się jako inicjatywa akademicka dla cieszyńskiej Fundacji Być Razem. Był to jednak ciągle koncept, idea, zestaw produktów wykonywanych wg projektów studentów dwóch uczelni, warszwskiej ASP i izraelskiej w HOLON, a nie marka i produkt rynkowy. Marka ta nie miala oblicza, choć miala wiele do powiedzenia. Dziś być może patrzymy na to inaczej, ale w 2009/10, nazwa brzmiala archaicznie, opisowo i nie odpowiadała aspiracjom twórców, Po przebadaniu i analizie odpowiedzi na 10 propozycji nazw studenckich, doszlismy do wniosku, że jej merytoryczna zawartość jest stosunkowo dobrze przyjmowana natomiast forma i brzmienie znacznie słabiej. Tak narodziła się nazwa welldone, pisana razem, podobnie jak pierwowzór i bedąca jego swobodną translacją.